Trening i aktywność fizyczna

Trening cardio - spalaj tłuszcz, nie mięśnie

Trening cardio - spalaj tłuszcz, nie mięśnie

Trening cardio najczęściej jest kojarzony z okresem redukowania tkanki tłuszczowej. Przyspiesza on uwalnianie materiałów zapasowych zdeponowanych w adipocytach. Odpowiednio wkomponowany wysiłek tlenowy o właściwej intensywności plus prawidłowa dieta, stanowią najsilniejszą broń przeciwko tłuszczowi. Jednak trzeba posiadać podstawową wiedzę, aby posługiwać się tym orężem w należyty sposób. Jak, więc, wykorzystywać zbawienne właściwości treningu cardio, aby uzyskać najlepsze efekty?

Właściwości treningu cardio


Trening aerobowy o średniej lub wysokiej intensywności jest wysoce skuteczny w walce ze zbędnymi kilogramami. Najczęściej towarzyszy on okresowi redukcji zbędnej masy ciała. Na ogół łączony jest z dietą o delikatnie zaniżonej wartości kalorycznej, zasobną w białko bądź warzywa. Jest to najlepsze podejście do sprawy, ponieważ w ten sposób najbardziej skupimy się na zmniejszaniu ilości materiału zapasowego, zmagazynowanego w postaci tłuszczu.

Największy problem tkwi w szczegółach, czyli: braku odpowiedniego tempa, czasie trwania wysiłku lub diecie. Rozłożymy zatem trening cardio na czynniki pierwsze i przyjrzymy się, gdzie najczęściej są popełniane błędy, które mogą skutkować zmniejszeniem ilości mięśni w naszym organizmie.


Kalorie, czas i intensywność to podstawa


Zmniejszenie energii, przyjmowanej z pożywieniem w ciągu dnia, to podstawa. W ten sposób zmusimy tkankę tłuszczową do uwalniania triglicerydów do krwi. Jednak zbyt duże obcięcie kalorii, spowoduje zwiększenie tempa katabolizmu mięśni, zmniejszającego ich masę. Można zahamować ten proces, spożywając odpowiednie ilości pełnowartościowego białka.

Czas trwania treningu cardio jest równie ważny, co odpowiednia jakość pożywienia. Zbyt krótki, nie zaktywizuje adipocytów do “dzielenia” się tym, co zmagazynowały. Za długi, może doprowadzić do rozpadu włókien mięśniowych, co jest również stanem niepożądanym.

Komórki tłuszczowe zmniejszają swoje rozmiary po 30 minutach umiarkowanego treningu cardio. Od takiego pułapu zaczynamy tracić kilogramy, jeżeli oczywiście stosujemy się do innych zasad. Aktywność ta nie powinna trwać dłużej niż 120 minut. Bez odpowiedniego przygotowania, po tym czasie, straty będą większe niż zyski. Oczywiście, właściwe doświadczenie i poziom wytrenowania, pozwolą nam na zwiększanie czasu treningu aerobowego, bez występowania nasilonego katabolizmu włókien mięśniowych.

Intensywność powinna być na takim poziomie, aby zakres pulsu nie przekroczył 150. Jest to wartość, która będzie najefektywniej działała na nasze ciało. Jednak należy pamiętać, że spalanie tkanki tłuszczowej rozpoczyna się od wartości pulsu 125. Zachowując ten przedział i odpowiedni czas trwania treningu cardio, wyczekiwane efekty przyjdą szybciej niż będziemy się tego spodziewać.

 (83)    (0)