Suplementacja i odżywki

Shake po treningu - właściwości, zastosowanie

Shake po treningu - właściwości, zastosowanie

Osoby, które chcą wyrzeźbić swoje ciało lub rozbudować tkankę mięśniową, często wypijają shake po treningu. Dzięki temu dostarczają najpotrzebniejszych makroskładników, zaraz po wzmożonej aktywności. Wpływa to na regenerację układu ruchu, wzmaga rozbudowę mięśni oraz hamuje odczuwanie głodu. Jest to wielozadaniowy zamiennik posiłku. Jakie powinien posiadać właściwości? Shake po treningu - wszystko co trzeba o nim wiedzieć.

Jakie cechy powinien wykazywać dobry koktajl po wysiłku?


Jest to dość złożone pytanie, którego odpowiedź jest związana z tym, w jaki celu jest on spożywany. Musimy zdawać sobie sprawę z tego, że inne właściwości powinien mieć shake po treningu, gdy chcemy zwiększyć masę mięśni, a inne w przypadku gdy zależy nam na redukcji tkanki tłuszczowej. Jedyną cechą wspólną jest zawartość białka. Nie powinna być ona mniejsza niż 20 gramów w porcji. Jest to podyktowane zapotrzebowaniem mięśni na materiały budulcowe.

Proteiny muszą zostać dostarczone, aby zregenerować mikrouszkodzenia powstałe podczas treningu siłowego. Jest to warunek konieczny do uzyskania przyrostów włókien mięśniowych. Jeżeli chcemy zwiększać ilość tej tkanki, musimy również dostarczać materiałów energetycznych. Nasz układ mięśniowy czerpie energię z węglowodanów. Jeśli znajdą się w pożywieniu, spożywanym natychmiast po zakończonej sesji treningowej, glikogen mięśniowy będzie szybko odnawiany. Wszystko to doprowadzi do wzrostu ilości tejże tkanki. Natomiast w przypadku gdy zależy nam na wyrzeźbieniu ciała, powinniśmy zmniejszyć ilość cukrów i shake po treningu powinien zawierać jedynie białko.


Shake po treningu - kiedy spożywać?


Koktajl ten powinien być spożywany bezpośrednio po wysiłku. Jest to łatwo przyswajalna, kompletna formuła, zawierająca wszystkie makroskładniki potrzebne mięśniom. Dzięki temu ich rozwój jest możliwy od razu po wyjściu z sali treningowej. Shake po treningu będzie zmniejszał katabolizm, czyli rozpad białek mięśniowych. Jest to naturalny proces fizjologiczny, który następuje po wzmożonej aktywności fizycznej. Na miejsce strawionych białek, będą wbudowywane nowe, w większej ilości. Ta nadbudowa jest konieczna, aby zarejestrować progres po ćwiczeniach.

Koktajle do zadań specjalnych


Istnieją różne wersje środków, które można spożywać po wyjściu z siłowni. Oprócz tych standardowych białkowych można spotkać wersje z włóknem pokarmowym, chitosanem i wieloma substancjami, które zwiększają uczucie sytości. To był opis wersji dla osób, które chcą zmniejszyć ilość tłuszczu w ciele. Ostatnimi czasy producenci suplementów diety stawiają na jakość swoich produktów i ukazało się wiele shake’ów, na bazie naturalnych składników. Najczęściej jest to połączenie koncentratu białka serwatkowego i płatków owsianych typu instant. Jest to o wiele lepszy zamiennik klasycznego koktajlu na bazie peptydów i cukru prostego, ponieważ nie dochodzi tutaj do gwałtownego zwiększania stężenia glukozy we krwi.

 (169)    (0)